Būtinybė turėti Galimybių pasą vis dar trikdo įprastą gyvenimą ir kuria nesusipratimus.
Į „Gargždai United“ redakciją kreipėsi moteris su prašymu išsiaiškinti, kodėl Gargždų „Swedbank“ padalinyje be Galimybių paso negali atidaryti banko sąskaitos neįgaliai dukrai, kuriai netrukus sueis aštuoniolika metų.
Vienas bankas priėmė, kitas – ne
Moteris rašė: „Sausio mėnesį dukrai sueis 18 metų, iš „Sodros“ gavome pranešimą, kad turime atnaujinti duomenis – pateikti dukros asmeninės banko sąskaitos numerį, tuomet dukra jai priklausančią neįgalumo šalpos pensiją gautų į asmeninę sąskaitą. Gargžduose veikia tik du fiziniai bankai – „Šiaulių bankas“ ir „Swedbank“. Iškart skambinau į „Swedbank“ užsiregistruoti vizitui. Buvau nemaloniai nustebinta, kad bankas atsisakė priimti mane ir dukrą dėl to, kad neturime Galimybių paso. Esą bankos sąskaitos atidarymas gali užtrukti ilgiau nei penkiolika minučių, todėl paslaugos neteikiamos. Specialistė net neregistravo mūsų vizitui, nepasiūlė nuotolinės galimybės susitvarkyti dokumentus. Stebina tokia banko politika, tikrai norėjau naudotis būtent „Swedbank“ paslaugomis ir labai keista, kad šiais laikas, kai daugybė duomenų yra prieinami ir dokumentai sutvarkomi internetu, bankas neieško galimybių aptarnauti visų klientų.“
Moteris tikino, kad užsiregistruoti telefonu išankstiniam vizitui ir atidaryti sąskaitą dukrai „Šiaulių banke“, Gargžduose veikiančiame šalia „IKI“ prekybos centro, problemų nekilo.
Sąskaita – ir nuotoliniu būdu
Kreipėmės į „Swedbank“, prašydami pakomentuoti situaciją, su kuria susidūrė gargždiškė.
Kaip „Gargždai United“ sakė „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius, sąskaitą vaikui „Swedbank“ banke galima atidaryti nuotoliniu būdu.
„Tai padaryti gali vienas iš tėvų, besinaudojantis kvalifikuotu elektroniniu parašu „Smart-ID“ arba mobiliuoju parašu. Tokiu atveju vienas iš tėvų turėtų apsilankyti www.swedbank.lt ir dešiniajame viršutiniame kampe paspausti blokelį „Tapkite klientu“. Reikia užpildyti paraiškos formą įvedant vaiko duomenis, užpildytą formą per kelias darbo dienas patikrina banko darbuotojai ir susisiekia su ją užpildžiusiu asmeniu,“ – tikino banko atstovas.
Mėginome aiškintis, ar gargždiškės papasakota situacija susiklostė dėl netikslios konsultantės pateiktos informacijos.
„Referuoti įvykusį pokalbį tarp kliento ir banko darbuotojo neturime galimybės, nes neturime pokalbio įrašo. Vadovaujantis galiojančia tvarka, padalinyje be GP negalime teikti tokių paslaugų, kurioms suteikti prireiktų daugiau laiko nei 15 minučių. Tai galiotų ir pirmosios sąskaitos atidarymui padalinyje. Tačiau tokiu atveju sąskaitą tėvai savo vaikui gali atidaryti nuotoliniu būdu, kaip sakiau anksčiau,“- teigė banko atstovas spaudai S. Abraškevičius.